Check out Mini-Mediagazer for simple mobiles or Mediagazer Mobile for modern smartphones.
12:05 PM ET, August 30, 2019

Mediagazer

 Top News: 
Lauren Feiner / CNBC:
Disney sells its 80% stake in YES Network to Amazon, the Yankees, and Sinclair, valuing the network that airs the NY Yankees and other local sports at ~$3.5B  —  KEY POINTS  — Disney sold its stake in the YES Network to an investor group that includes Amazon, the company announced Thursday.
RELATED:
Brian Steinberg / Variety:
Sources: Disney has laid off National Geographic workers, with one source saying as many as 80 are affected; US editions of Nat Geo Traveler to stop publication  —  Walt Disney has laid off employees of the National Geographic unit it acquired from the former 21st Century Fox …
Reid Nakamura / The Wrap:
Source: Disney has laid off nearly 60 employees in its home entertainment and TV distribution divisions, affecting both Disney and former Fox employees  —  Consolidation at Disney is moving forward as the company has handed out pink slips to nearly 60 more employees, TheWrap has learned.
Discussion: Variety and Hollywood Reporter
Charles Hutzler / Wall Street Journal:
China declines to renew a WSJ reporter's press credentials, effectively forcing him to leave the country, following a June article on President Xi's family  —  Chun Han Wong, a Singaporean national, has worked in Beijing for the Journal since 2014  —  BEIJING—A reporter for The Wall Street Journal …
Hannah Gais / Splinter:
Leaked emails show how former Daily Caller staffer Jonah Bennett and think tank staffer John Elliott pushed white nationalist ideas into conservative media  —  Conservative institutions in the Donald Trump era have often sought to portray themselves as shocked and appalled by the so-called “alt-right.”
Wall Street Journal:
Sources: Vice Media trimmed about 15 jobs at cable channel Viceland, as it merges Vice News and Viceland, shifting away from lifestyle and entertainment content  —  Company is merging Vice News and Viceland, shifting its programming away from lifestyle and entertainment content
Discussion: bookforum.com and @moorehn
Shira Tarlo / Salon:
MSNBC host Lawrence O'Donnell retracted a thinly sourced report alleging Russian oligarchs co-signed loans for Trump; Trump then blasted O'Donnell on Twitter  —  O'Donnell has retracted a thinly-sourced report alleging that Trump obtained loans co-signed by Russian oligarchs
Tobias Buck / Financial Times:
Bertelsmann head criticizes France's new tax on digital companies with €750M in annual revenue for its vagueness in defining what constitutes digital revenue  —  The boss of German media group Bertelsmann has hit out at France's new tax on digital companies, warning that the measure …
Discussion: @charliebeckett
Mark Di Stefano / BuzzFeed:
BuzzFeed News uncovers accounts on Twitter and Pinterest, now removed, devoted to posting creepy screengrabs of high-profile female TV journalists in the UK  —  In response to questions from BuzzFeed News, Twitter said the accounts sexually objectified women “without their consent”, while Pinterest called them “gross” and apologised.
Discussion: @skysarahjane
Esther Kezia Thorpe / What's New in Publishing:
The New York Times puts up a hard registration wall, requiring visitors to log in or create a free account to read articles  —  US newspaper The New York Times has become the latest publisher to put up a hard registration wall, following extensive registration and log-on tests last month.
Discussion: @raju, @raju, @raju and @baekdal
Christopher Baxter / Inquirer.com:
Spotlight PA, a donor-funded newsroom devoted to covering the Pennsylvania capitol, launches next week; the outlet is a collaboration among media outlets  —  There's nothing short of a crisis in our state capital.  —  Every year, more of Pennsylvania's sprawling and costly bureaucracy …
Mark Di Stefano / BuzzFeed:
YouTube removed, then reinstated a channel for Martin Sellner, a European white nationalist, and a channel for a British nationalist called The Iconoclast  —  The video platform said it was a “mistake” to remove the channels of Martin Sellner and another far right personality known as The Iconoclast, but wouldn't explain what happened.
RELATED:
 
 Archived Page Info: 
This is a snapshot of Mediagazer at 12:05 PM ET, August 30, 2019.

View the current page or another snapshot:


 
 Sponsor Posts: 
Scroll:
Experience a better internet  —  No ads.  Twice as fast.  Fewer trackers.  Directly support the sites you read.  Join Scroll and see what a better internet looks like.
Sponsor Mediagazer
 
 See Also: 
Mediagazer: site main
Mediagazer River: reverse chronological Mediagazer
Mediagazer Mobile: for phones
Mediagazer Leaderboard: Mediagazer's top sources
 
 Subscribe: 
Mediagazer RSS feed
Mediagazer on Twitter
 
 
 More News: 
Greg Dool / Folio:
Folio:'s annual salary survey finds female editors-in-chief and managing editors earned $0.83-$0.86 for every dollar earned by their male counterparts
Dade Hayes / Deadline:
AT&T and Nexstar say they have reached a multi-year deal to return Nexstar-owned TV stations to DirecTV, AT&T TV, and U-verse, ending a 2-month-long blackout
 Earlier Picks: 
Erik Wemple / Washington Post:
After complaints for omitting references to race in an article on Tea Party history, NYT updated story with an ineffective sentence that provided little remedy