Check out Mini-Mediagazer for simple mobiles or Mediagazer Mobile for modern smartphones.
1:10 AM ET, November 5, 2020


 Top News: 
Jack Shafer / Politico:
Despite a protracted count, the three major cable networks kept trying to sustain excitement over the US election rather than admitting there was no news  —  As Election Day 2020 coasted to a crawl and the West Coast voting precincts closed shop, the cable news networks were dazed to learn …
Matt Gertz / Media Matters for America:
On Wednesday morning, Fox & Friends was supporting Trump's attempted election theft, priming its audience to treat the ongoing counting of ballots as fraudulent  —  With the presidential election still up in the air as ballots continue to be counted in key states, President Donald Trump …
Oliver Darcy / CNN:
News anchors, including from Fox News, forcefully called out Trump after he prematurely declared himself the victor of the 2020 election  —  New York (CNN Business)News anchors forcefully called out President Donald Trump early Wednesday morning after he prematurely declared himself the victor …
New York Times:
Trump and advisers erupted when Fox News called Arizona for Biden; Jared Kushner called Rupert Murdoch, and Jason Miller asked for a retraction that didn't come  —  The Fox News decision left the president fuming, and his team complaining.  Then he began casting aspersions on other states' vote counts.
Margaret Sullivan / Washington Post:
Election results show media's failures in covering the Latino vote and that Trump successfully convinced huge swaths of the US that the media spins fake news  —  By early morning Wednesday, there was a lot that millions of anxious Americans didn't know.  —  Mainly, they didn't know who the president-elect is.
Jennifer Elias / CNBC:
YouTube says it won't remove an OAN video called “Trump won”, which claims Democrats are tossing GOP ballots, but says the video undermines election confidence  —  - Google-owned YouTube refused to take down a video that falsely claims Trump won the Presidential election and democrats committed voter fraud.
Gerry Smith / Bloomberg:
Sinclair Broadcast Group wrote down the value of its regional sports networks by $4.23B, after paying $9.6B for them in August 2019  —  - Broadcaster paid $9.6 billion for the assets just last year  — YouTube and Hulu recently stopped carrying Sinclair's channels
David A. Graham / The Atlantic:
The apparent failure of polling is a disaster for 538, NYT's Upshot, and others and a catastrophe for democracy as public opinion data becomes unreliable  —  Even with the results of the presidential contest still out, there's a clear loser in this election: polling.
Alexander Fanta /
Google News Initiative has given funding to Rwanda's New Times, which NGOs call a state mouthpiece; it withdrew funding to a similar outlet in Hungary in 2019  —  The Google News Initiative writes cheques to media around the globe, including pro-regime newspapers in countries under autocratic rule …
Discussion: @fantaalexx
Jeanie Pyun / Hollywood Reporter:
Ted Koppel, Judy Woodruff, and Brit Hume, who covered the 2000 race for ABC, Fox News, and CNN, remember the 37 days after the dragged out and “scary” election  —  At ABC, Fox News and CNN, Ted Koppel, Judy Woodruff and Brit Hume covered the Al Gore versus George Bush race until …
David Folkenflik / NPR:
Remembering premature media projections in 2000 of the winner of the Bush-Gore race, and how media executives say they will be incredibly careful, this time
 Archived Page Info: 
This is a snapshot of Mediagazer at 1:10 AM ET, November 5, 2020.

View the current page or another snapshot:

 See Also: 
Mediagazer: site main
Mediagazer River: reverse chronological Mediagazer
Mediagazer Mobile: for phones
Mediagazer Leaderboard: Mediagazer's top sources
Mediagazer RSS feed
Mediagazer on Twitter
 More News: 
 Earlier Picks: 
Brian Stelter / CNN:
A dozen beat reporters who covered Trump and Biden for TV networks and websites describe the surreal experience of covering the campaigns during a pandemic
Charlotte Tobitt / Press Gazette:
In the UK, Newsquest's pre-tax profits fell 88% YoY to £13.4M on revenue of £187.7M in 2019; it closed 10 newspapers and cut 9% of editorial staff, down to 676